Selasa, 31 Desember 2013

Tangan gadis kecik dicincang kerana jadi saksi penculikan

 Ilustrasi: gimpusers Ilustrasi: gimpusers

BIHAR - Kumpulan penjenayah di India, mencincang tangan gadis berusia delapan tahun dengan pedang. Hal itu disebabkan  gadis itu menjadi saksi   atas kes penculikan saudaranya.

Uzma Ara pergi ke Patna, Bihar, bersama keluarganya untuk membebaskan adiknya yang bernama Julfikar yang di daerah   Darbhanga. Ayah Uzma, Ainul Ansari mengatakan bahawa puterinya menjadi sasaran serangan dari kumpulan penjenayah kerana Uzma mengetahui kronologis penculikan Julfikar dengan cukup baik.

Setelah Uzma diserang, Uzma langsung dilarikan ke rumah sakit di Patna. Tangan kanan gadis itu sudah putus, kumpulan  itupun masih memburu keluarga Uzma yang mengadukan peristiwa penculikan itu kepada pollis . Demikian, seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (2/7/2013).

Pemerintah di Bihar erus membuat penyiasatan yang terperinci mengenai kes jenayah itu. Ibunda Uzma, Nasreen Khatoon, langsung mengadukan peristiwa ini ke Ketua Daerah Nitish Kumar.

Ketikaini, pasukan keselamatan India mengadakan penyelidikan dengan melalui dua sudut pandang. Pertama adalah kejahatan mutilasi dan yang kedua adalah kejahatan penculikan.

Seperti diketahui, Ansari yang bekerja sebagai seorang tukang jahit turut diperas oleh kelompok penjenayah itu. Ansari dipaksa membayar mereka  itu dengan dana sebesar 3.300 Poundsterling  setiap bulan.

Ansari juga mengatakan, polis setempat menolak untuk menyiasat kes kejahatan ini kerana keluarga Ansari menolak untuk menambah wang sebagai jasa polis  dalam penyelidikan kes penculikan itu. (AUL)okezone

Tidak ada komentar:

Posting Komentar